
Hogyan marketingelj TikTokon?
De mi is ez az alkalmazás pontosan?
A TikTok segítségével lényegében rövid videókat rögzíthetsz és oszthatsz meg követőiddel, tehát az alapszituáció ismerős. De akkor miért ennyire népszerű az app? Azért, mert az alkalmazást inkább közösségi szórakoztatásnak mondanánk, mintsem közösségi médiának. Míg Facebookon és Instagramon a mindennapi életed szeleteit osztod meg ismerőseiddel, itt nem az a cél, hogy bejelentkezz valahonnan vagy megmutasd a reggelid. Ráadásul TikTokon nem feltétlenül a barátaiddal osztod meg a posztjaidat: az a lényeg, hogy kiemelkedj a tömegből!
Éppen ezért a legfontosabb szempont az, hogy eredeti, kreatív, de főleg vicces tartalmakat állíts elő. Ehhez gyakorlatilag nem kell semmi más csak egy okostelefon és az alkalmazás: a kamerád segítségével rögzítheted a videót, az appal pedig felturbózhatod kedved szerint. Ha szeretnél, tehetsz rá egy már létező audiosávot a kedvenc filmed egyik vicces jelenetéből vagy épp egy már létező zeneszámot. Itt is mókázhatsz filterekkel, de effektelheted a hangod is. A felületen a videók javarészt 15-60 másodpercesek, tehát rövid és frappáns tartalmakról beszélhetünk, amelyek függőleges elrendezésűek, s a teljes képernyődet betöltik. Lehetőség van emellett élő adás indítására is, de ehhez komolyabb rajongótáborral kell rendelkezned: minimum 1000 főnek kell követnie a fiókodat.
A szórakozás végtelen óceánja
A TikTok töretlen népszerűségének az oka nem csupán a sok kreatív és humoros videóban keresendő. Az algoritmusa is remekül van összeszerelve, és nagyon hatékonyan ajánlja a figyelmedbe a számodra érdekes tartalmakat. Az applikáció többféle adat begyűjtése alapján rajzolja meg a profilod és „dob fel” videókat a számodra:
- Preferenciák és személyiség – az alkalmazásbeli viselkedésed (vagyis kedveléseid) alapján
- Hely és környezet – nem csupán a földrajzi, hanem virtuális környezeted alapján is
- Hasonló felhasználók – demográfiai adatok és érdeklődés, keresések alapján
Ez azt jelenti, hogy az alkalmazás használatával szinte végtelen mennyiségű rövid (azaz nagyon emészthető) videós tartalom áll a rendelkezésedre, és csupán egy apró lefelé görgetés választ el az újabb vicces klip betöltésétől. Mindezeknek a tényezőknek köszönhető, hogy az app egy átlagos felhasználója 8-szor nyitja meg egy nap alatt a TikTokot és 24 óra alatt nagyjából 50 percet foglalkozik vele. A közösség körülbelül egyharmada napi rendszerességgel fel is tölt valamilyen tartalmat, ami azt jelenti, hogy havonta hozzávetőlegesen 37 milliárd videót néznek meg az alkalmazáson keresztül a felhasználók.
Van potenciál a TikTok hirdetésekben?
A felsorolt eszközök és a megtekinthető tartalom alapján is sejthető, hogy a platformot legfőképpen a fiatal korosztály használja. A TikTok felhasználói a Statista adatai szerint Magyarországon leginkább 11-18 évesek, de a 18-24 éves korosztály is szép számban képviselteti magát a platformon. A hirdetői felület is ezt a szlogent választotta: „kösd össze a márkád ma a holnap fogyasztóival!” Amennyiben a célközönséged ebbe a demográfiai sávba esik, mindenképpen érdemes lehet megfontolnod a felületen való hirdetést. Ne feledd azonban, hogy mint minden közösségi médiafelületnek, a TikToknak is megvan a maga egyedi nyelvezete! Talán itt mindennél fontosabb, hogy tökéletesen illeszkedjen az applikáció szövetébe és szellemiségébe a gyártott kreatív tartalom. Ha úgy látod, hogy márkádnak itt a helye, már csak el kell döntened, hogy a következő lehetőségek közül melyik vagy melyek kombinációja lesz a számodra legmegfelelőbb hirdetési megoldás.
Brand Takeover
Azaz amikor a márkád átveszi az irányítást. Az abszolút bomba, amelyről nehéz lemaradni. A te kreatív tartalmad – kép, GIF vagy video – lesz az első, amely az alkalmazás megnyitása után elfoglalja a képernyőt. A hirdetési formátum remek branding eszköz, de segítségével könnyedén terelheted webhelyedre is az érdeklődőidet. A megoldás igazán exkluzív, hiszen a TikTok rendszere kategorizálja az így beérkezett hirdetéseket, s ugyanazon a napon egy kategórián belül csupán egy márkának adott a lehetőség ennek a formátumnak a használatára. Ez persze azt is jelenti, hogy mindössze egy nap alatt kell a lehető legtöbbet kihoznod a hirdetésedből.
TopView
Azaz éljen a tökéletes kilátás! Ez egy másik olyan hirdetésformátum, amelyet nehéz elkerülni. Itt már mindenképpen videós tartalomra lesz szükség: ez lesz ugyanis az első tartalom, amely megjelenik az app megnyitása után a „Neked” hírfolyamban.
In-Feed Ads
Azaz hírfolyambeli hirdetések. A kreatívodon jelölik, hogy hirdetést látnak épp a nézők, de ha ügyesen megtalálod a hangot a közönségeddel, könnyen célba érhet itt is a mondandód. Lehetőséged van emellett akciógombot is elhelyezni a hirdetésbe, amellyel például a weboldaladra irányíthatod, vagy az applikációd letöltésére biztathatod a felhasználókat.
Branded Hashtag Challenge
Azaz hashtag kihívás, a TikTok egyik legeredetibb hirdetési megoldása. Lényege, hogy a márkáddal kitalálj egy egyedi táncot, vagy adj egy különleges feladatot, amellyel arra ösztönzöd a felhasználókat, hogy alkossák meg ehhez kapcsolódóan a saját videójukat. Ilyenkor létrehozol egy egyedi hashtaget, amellyel a kihívásban részt vevők jelölhetik, hogy ők is gyártottak ilyen témájú videót. Ebben az esetben azért fizetsz, hogy ez a hashtag és a kihívásod minél jobban terjedjen a hírfolyamokban. Alkalmazásával többszörösen nyerhetsz: elérheted, hogy minőségi időt és kreatív energiát szenteljenek a felhasználók a márkádra, ráadásul még szimpatikusabbá is válhatsz a szemükben!
Branded Effects
Azaz hozd létre saját filtered! Továbbra is nagy őrület a közösségi média világában a különböző filterek használata, ezzel a hirdetési formátummal erre a vonatra ülhetsz fel! Elváltoztatott arc, kibővített valóság és még sorolhatnánk: alkoss egy vicces vagy meglepő effektust és csempészd bele észrevétlenül üzeneted a felhasználók videóiba! Ha ezt a megoldást választod, az épp népszerű filterek közé kerül a te effekted is és könnyedén virálissá is válhat, ha tetszik közönségednek.