ilustracja, zielone tło a na nim ekran monitora z rysunkiem robota-chatbota

Hogyan szereztünk leadeket chatbottal? – Esettanulmány –

Nem csupán a gyakori kérdések megválaszolására használhatod a chatbotokat: ezúttal egy sikeres Messenger-kampány esettanulmányát hoztuk el Nektek, mely 442 hírlevél-feliratkozást eredményezett egyetlen nap leforgása alatt.
Közzétéve 04/08/2021

2020 februárjának a végén indítottuk a lengyelországi Wrocław városában található Magnolia Park bevásárlóközpont chatbotját. A bot elsődleges feladata az ügyfelek által gyakran feltett kérdések megválaszolása volt, mint például a nyitvatartás, vagy az elérhető üzletek listája. Azt szerettük volna elérni, hogy a felhasználók megismerjék az eszközt, és bátran használják azt, emellett azonban nem feledkeztünk meg ügyfelünk másik fontos céljáról, a hírlevél feliratkozóinak bővítéséről.

Általánosságban véve a pláza közösségi média profiljain igazán aktívak a felhasználók: rendszeresen alakulnak ki párbeszédek a kommentekben, emellett pedig gyakoriak a különféle nyereményjátékok is, melyek szintén nagy érdeklődésre tartanak számot.

AZ AKCIÓ CÉLJAI

A plázában található Helios mozi közreműködésének köszönhetően 100 jegyet kaptunk a játékhoz, ezért úgy döntöttünk, összehozzuk a chatbotot és a mozizást, és olyan akciót szervezünk, mellyel minden kitűzött célunkat megvalósíthatjuk:

  • megismertetjük a vevőket a chatbottal
  • növeljük a hírlevél feliratkozói bázisát
  • fenntartjuk az aktivitást a közösségi médiában
  • látogatásra buzdítjuk a vásárlókat az üzletek népszerűsítésével

A JÁTÉK MENETE

Az egyszerűség elvét követtük: az első 100 felhasználó, aki 24 órán belül chatboton keresztül feliratkozott a hírlevélre, mozijegyet nyert. Másnap minden résztvevőt emailben értesítettünk arról, hogy az első 100 között volt-e, valamint a chatbot is emlékeztette őket, hogy ellenőrizzék beérkező leveleiket.

EREDMÉNYEK

A nyereményjátékról készített bejegyzés 30 373 felhasználót ért el organikusan, ebből 1242-en aktívan reagáltak és cselekedtek. 30 perc után elfogytak a felajánlott mozijegyek, 1 órával a játék kezdete után pedig 234 email címmel bővült a feliratkozói lista. A játék 24 órája alatt 442 működő címet gyűjtöttünk össze.

Az akció – amellett, hogy sikeres volt – néhány értékes adattal is bővítette tudásunkat. Megmutatta, hogy a pláza vásárlói tudják használni a chatbotot, nem keverik össze az „élő” ügyfélszolgálattal, és mindössze néhány résztvevőnek volt szüksége segítségre a feliratkozásban. A közösségi médiában 8%-kal magasabb felhasználói aktivitást generált a bejegyzés.

Ha Te is olyan megoldásokat keresel, melyekkel egyszerre több célodat is eléred, írj nekünk! Megtaláljuk a számodra legmegfelelőbb megoldást.

Szerző
Demeter Fanni

Social Media Manager

Írj a szerzőnek: f.demeter@skivak.hu

Kéred a sütit vagy inkább tartsuk meg magunknak?

Honlapunk cookie fájlokat (ún. sütiket) tartalmaz statisztikai, reklám és működési célokból.
Ezeket a cookie fájlokat bárki elfogadhatja vagy kikapcsolhatja a böngészőjében, ez utóbbi esetben nem gyűjtenek semmiféle információt.
Ismerd meg az adatkezelési szabályzatunkat!