
Hogyan szereztünk leadeket chatbottal? – Esettanulmány –
2020 februárjának a végén indítottuk a lengyelországi Wrocław városában található Magnolia Park bevásárlóközpont chatbotját. A bot elsődleges feladata az ügyfelek által gyakran feltett kérdések megválaszolása volt, mint például a nyitvatartás, vagy az elérhető üzletek listája. Azt szerettük volna elérni, hogy a felhasználók megismerjék az eszközt, és bátran használják azt, emellett azonban nem feledkeztünk meg ügyfelünk másik fontos céljáról, a hírlevél feliratkozóinak bővítéséről.
Általánosságban véve a pláza közösségi média profiljain igazán aktívak a felhasználók: rendszeresen alakulnak ki párbeszédek a kommentekben, emellett pedig gyakoriak a különféle nyereményjátékok is, melyek szintén nagy érdeklődésre tartanak számot.
AZ AKCIÓ CÉLJAI
A plázában található Helios mozi közreműködésének köszönhetően 100 jegyet kaptunk a játékhoz, ezért úgy döntöttünk, összehozzuk a chatbotot és a mozizást, és olyan akciót szervezünk, mellyel minden kitűzött célunkat megvalósíthatjuk:
- megismertetjük a vevőket a chatbottal
- növeljük a hírlevél feliratkozói bázisát
- fenntartjuk az aktivitást a közösségi médiában
- látogatásra buzdítjuk a vásárlókat az üzletek népszerűsítésével
A JÁTÉK MENETE
Az egyszerűség elvét követtük: az első 100 felhasználó, aki 24 órán belül chatboton keresztül feliratkozott a hírlevélre, mozijegyet nyert. Másnap minden résztvevőt emailben értesítettünk arról, hogy az első 100 között volt-e, valamint a chatbot is emlékeztette őket, hogy ellenőrizzék beérkező leveleiket.
EREDMÉNYEK
A nyereményjátékról készített bejegyzés 30 373 felhasználót ért el organikusan, ebből 1242-en aktívan reagáltak és cselekedtek. 30 perc után elfogytak a felajánlott mozijegyek, 1 órával a játék kezdete után pedig 234 email címmel bővült a feliratkozói lista. A játék 24 órája alatt 442 működő címet gyűjtöttünk össze.
Az akció – amellett, hogy sikeres volt – néhány értékes adattal is bővítette tudásunkat. Megmutatta, hogy a pláza vásárlói tudják használni a chatbotot, nem keverik össze az „élő” ügyfélszolgálattal, és mindössze néhány résztvevőnek volt szüksége segítségre a feliratkozásban. A közösségi médiában 8%-kal magasabb felhasználói aktivitást generált a bejegyzés.
Ha Te is olyan megoldásokat keresel, melyekkel egyszerre több célodat is eléred, írj nekünk! Megtaláljuk a számodra legmegfelelőbb megoldást.