Tartalomgyártás – miért éri meg 2022-ben is a minőségi content készítése?
Tartalomgyártással különféle célokat tudunk elérni: növelhetjük a márkád ismertségét, használhatjuk a contentet a weboldaladra vezetett forgalom motorjaként, szerezhetünk vele leadeket, növelhetjük a márkáddal kapcsolatos elköteleződést és mindezek folyományaként a gyártott tartalmak hozzájárulhatnak az eladások növekedéséhez és a marketingköltésed megtérüléséhez is. Cikkünkben a 2022-es év meghatározó tartalommarketing trendjeit vesszük górcső alá és megmutatjuk, milyen eredményekre számíthatsz, ha a tartalomgyártás ezen formáit választod!
Videók
A Wyzowl felmérése szerint egyértelműen kimutatható, hogy a videós tartalmak idén is folytatják „világuralmi” (😊) terveiket. Az elmúlt években egyre több és több szereplő vágott bele a tartalomgyártás mozgóképes formájába: míg 2018-ban a megkérdezett vállalkozások 61%-a alkalmazta őket eszközként, ma már 86%-uk használja ezt a formátumot céljaik eléréséhez. Ezeknek a vállalkozásoknak a 87%-a állította, hogy a videós tartalommarketing pozitív irányba mozdította a ROI (befektetésarányos megtérülés) mutatójukat, és 86%-uk nyilatkozott úgy, hogy leadszerzési céljaiknál is hatékonynak bizonyultak a videós megoldások.
Miféle tartalmakkal érték el ezeket a hatásokat? A megkérdezett cégek a legmagasabb arányban (74%) az úgynevezett „explainer” azaz „magyarázó” videók gyártására voksoltak, melyek által egy termék vagy szolgáltatás jobban megismerhető. Az efféle videók népszerűsége nem véletlen: a fogyasztók 96%-a nyilatkozott úgy, hogy szívesen gyűjt információkat ilyen módon adott fogyasztási cikkről, és további 88%-uk jelezte, hogy a videók hatására megjött a kedvük a vásárláshoz.
Podcastek
A Semrush blogon megjelent, különféle statisztikákat felsorakoztató cikk szerint a podcast formátum is a 2022-es év nagy kedvence lesz. A népszerűségük már évek óta töretlenül növekszik: 2021-ben csak az USA-ban 15 milliárd órányi podcastet hallgattak meg a fogyasztók, és naponta átlagosan 72 000 új epizód lát napvilágot az ilyen típusú műsorok között. Már önmagukban ezek a számok is remekül jelzik, mekkora a választék a különböző témákban: gyakorlatilag bárki találhat magának hallgatnivalót, aki nyitott a tartalomgyártás efféle termékeire.
Általában a fogyasztók 52%-a hallgatja végig a podcasteket, a legsikeresebb műfajok közé a szórakoztató, bűnügyi és sportműsorok mellett a hír témájú hallgatnivalók tartoznak. A podcastek rendszeres fogyasztóinak 60%-a nyilatkozott úgy, hogy keresett már rá termékre vagy szolgálatásra, miután a műsorban hallott róla, emellett pedig 20%-uk vallotta, hogy már vásárolt vagy vett igénybe olyan szolgáltatást, melyről podcastben hallott.
Közösségi média
Sok esetben érkezik panasz a közösségi média marketing mérhetőségére, azonban megfelelő keretek között egyáltalán nem kell attól tartanod, hogy felesleges ráfordítást jelent az igényes, kreatív közösségi csatorna fenntartása! A Sprout Social felméréseken alapuló cikke szerint 2022 januárjában világszerte 3,96 milliárd felhasználóval büszkélkedhetnek ezek a platformok. Az átlag user havi 7 közösségi hálón fordul meg, és naponta 95 percet tölt el ezeknek a böngészésével.
Nem szabad megfeledkeznünk a közösségi felületeken elérhető vásárlói értékelések egyre növekvő fontosságáról sem: a fogyasztók 37%-a dönt egy termék megvásárlása mellett a pozitív visszajelzések alapján! Emellett jól érzékelteti a közösségi média marketing erejét az a tény is, hogy a fogyasztók 6x nagyobb eséllyel vásárolnak meg egy terméket, ha valamelyik social media csatornán találnak képeket róla.
1, 2, 3… tartalomgyártás!
Sikerült meggyőznünk a tartalommarketing hatásosságáról, de nem tudod, hogyan vágj bele? Írj nekünk és segítünk a márkádra szabni a tartalomgyártás stratégiát, hogy a lehető leghatékonyabban érd el a célközönségedet!