
A chatbot segít, ha baj van…de máskor is jól jön!
Egy chatbot jelentősen megkönnyítheti az ügyfélszolgálati jellegű feladatokat, így nem csoda, hogy az üzleti világ egyre nyitottabb a mesterséges intelligencia felé. Egyre gyakrabban találkozhatunk weboldalakon virtuális asszisztensekkel, akik az alapvető műveletekben vagy panaszkezelésben segítik a vállalatok munkáját. A botok a közösségi médián belül is hódító útjukra indultak már: itt olyan applikációkon belül működnek, mint például a Facebook Messenger, a WhatsApp vagy a WeChat Messenger.
Hogyan vágj bele egy chatbot fejlesztésébe?
Ha az szeretnéd, hogy a virtuális kollégád hatékonyan működjön, s idővel akár üzleti sikereidhez is hozzá tudjon járulni, gondos tervezési folyamat előtt állsz. Elsőként meg kell határoznod, hogy pontosan milyen feladatok ellátását várod a bottól, hiszen ez már a fejlesztési folyamatában is fontos szerepet fog játszani. A jó hír az, hogy ma már a funkcióknak igazán széles skálája érhető el: használhatod chatbotod automatikus válaszok küldésére, vagy éppen segíthet érdeklődőidnek megtalálni a keresett infókat weboldaladon. Bonyolíthatsz a segítségével felméréseket, nyereményjátékokat, de akár a tájékozódást is segítheti webáruházadban.
Szív, agy, és bátorság… helyett gyorsaság!
Ha már tudod, hogy miben lesz segítségedre virtuális asszisztensed, elkezdheted a személyisége megtervezését. Nagyon fontos, hogy a nyelvezet, amit használ, illeszkedjen márkád szellemiségéhez! Ha például fiatalokat célzó ruházati cikkek webáruházában fog üzemelni a chatbot, egész nyugodtan használj tegező formát, sőt, mértékkel akár szlenget is! Vásárlóid szemében nőni fog márkád értéke, ha a mesterséges intelligenciád nem csupán hasznos, hanem szórakoztató is.
Következő lépésként meg kell alkotnod a chatbot agyát. Ez azt jelenti, hogy létre kell hoznod az adatbázist, ami alapján működni fog. Készíts lehetséges forgatókönyveket az ügyfeleiddel való beszélgetésekről! Listázd, hogy milyen kérdések merülhetnek fel termékeddel vagy szolgáltatásoddal kapcsolatban, olvass át egy nagy adag ügyfélszolgálati levelet! Fontos emellett, hogy a botod minden elérhető információval rendelkezzen termékeddel kapcsolatban: a márkával folytatott egyik első interakciót vele bonyolítja jövőbeli vásárlód vagy ügyfeled. Bizonyított tény, hogy azok a felhasználók, akik chatbottal folytatott beszélgetés során megoldást kaptak problémájukra, a jövőben is gyakrabban fordulnak ehhez a megoldáshoz. Ráadásul a márka iránti elköteleződést is segíti egy ilyen pozitív élmény!
Végül ne feledd, hogy a virtuális asszisztenstől gyorsan és hatékonyan szerezhetnek be az érdeklődők információkat! Ha elkészültél a fejlesztéssel, gondoskodj arról is, hogy a chatbotot könnyedén megtalálják az érdeklődőid!
Hogyan népszerűsítsd a chatbotod?
Természetes, hogy egy ilyen befektetés után szeretnéd azt tapasztalni, hogy az valóban hasznos számodra. Beüzemeléskor érdemes lehet egy kis ismertető kampányt indítani az új szolgáltatásodról! Posztolj róla a közösségi médiában, de akár még videót is készíthetsz arról, hogy miben lesz vásárlóid segítségére a bot. Ha még ennél is több embert érdekelhet újításod, juttasd el a releváns médiának az infókat! A jövőben a mesterséges intelligencia egyre fontosabb részét képezi majd a digitális kommunikációnak: a benne rejlő lehetőségek még mindig nem érték el a maximumot. Vágj bele a fejlesztésébe még ma, s járj versenytársaid előtt virtuális asszisztenseddel!