A fizetett hirdetések 5 gyakori hibája

„Miért nem jelenik meg a hirdetésem, ha magamra keresek? Mennyi az a minimum, amit erre a kampányra rá kellene szánni?” Ha Téged is ilyen kínzó kérdések gyötörnek a fizetett hirdetések terén, olvass tovább, végre itt a megoldás!
Közzétéve 06/07/2021

Manapság már nem számítanak akkora hókuszpókusznak, mint 10 évvel ezelőtt, mégis érezzük, hogy a kattintás alapú kampányok (PPC) esetében több kérdés merül fel, mint a digitális marketing egyéb eszközeinél. Nincs is ezzel semmi gond, nem véletlen, hogy a fizetett hirdetések beállításán speciálisan képzett kollégák dolgoznak: minden egyes online platformnak megvan a maga sajátossága. Akad azonban néhány visszatérő kérdés és probléma, melyekkel nem árt tisztában lenni, ha PPC kampányok indításán gondolkozol vállalkozásod népszerűsítésére.

1.) Háborút nyerni stratégia nélkül – avagy a tudatos tervezés hiánya

Mint minden marketingtevékenységnél, itt is a kommunikációs stratégia alkotja azt a megbízható alapot, amelyre építkezhetünk. A fizetett hirdetések tervezésekor előfordulhat, hogy csupán kampányszinten gondolkodsz, pedig minden tekintetben sokkal jobban jársz, ha meghatározod az alapvetéseket: mik a céljaid hosszú-, közép- és rövidtávon, kit szeretnél megszólítani a termékeddel vagy szolgáltatásoddal, illetve melyek azok a legfontosabb mérőszámok, amelyekkel a marketingtevékenység sikerességét mérni kívánod. Az sem hátrány, ha legalább nagyvonalakban tudod, melyek lesznek az adott év sarkalatos pontjai. Fontos, hogy a PPC kampányok nem helyettesítik az átgondolt, jól felépített marketingstratégiát, hiszen ezek „csak” – remek hatékonysággal bíró – eszközök a céljaid támogatására.

2.) Ha túl sok, az a baj, ha túl kevés, az a baj – avagy a büdzsé-bajok

Nem egyszerű dolog az optimális hirdetési büdzsé meghatározása. Jogosan merülhet fel benned a kérdés: van olyan, hogy túl sok?! Nos, inkább pontosítanánk – rosszul elköltve egy relatíve kisebb összeg is jelenthet nagy veszteséget, illetve láttunk már olyat is, hogy az óriási büdzsével indított márkaismertségi PPC kampány már inkább irritáló volt, mintsem hatásos. (Napestig vitázhatunk arról, hogy az idegesítő reklám is hatásos, és bizony, mindenki megismerte az adott márkát, még a szomszéd kiskutyájának unokahúga is. De vajon mennyire lett rokonszenves a brand?)

Alapjában véve mindig az elérni kívánt célokhoz és a piachoz kell a büdzsét igazítani. Minden PPC tevékenység tervezésénél megnézzük, mekkora a keresési volumen az adott kulcsszavakra, és mekkora a verseny a keresőmotorok előkelő helyein való megjelenésre. Ideális esetben ez alapján határozzuk meg, hogy mekkora költéssel tudnak igazán hatásosan működni a fizetett hirdetések. Mi a helyzet akkor, ha csak egy szűkebb összeg áll a rendelkezésedre? Ekkor sem kell pánikba esned, mert kisebb költéssel is lehetnek sikeresek bizonyos stratégiák! Ilyen esetben az a lényeg, hogy ne ess a „sokat akar a szarka” csapdájába, és ne aprózd el a büdzsédet a létező összes platformra és hirdetési formára. Ilyenkor még nagyobb szerepet kap a tudatos tervezés és a célközönséged alapos ismerete.

3.) Úristen, hirdetek! – avagy a pánikreakciók

Végre-valahára elindult a keresőkampány, alig vártad, hogy lásd az eredményt, mégsem jelent meg a hirdetésed, amikor „rágugliztál” a kulcsszavakra? Ne aggódj, ennek több oka is lehet, és ez a jelenség közel sem jelenti azt, hogy a kampány rosszul működik. Egyrészt a Google keresőhirdetései aukciós modellben működnek: ez azt jelenti, hogy minden kereséskor versenyzel a megjelenésért a többi hirdetővel. Elképzelhető, hogy az adott aukcióban a többiek magasabb ajánlattétellel indultak, így nem a te hirdetésed jelenítette meg a rendszer. Szintén ok lehet, hogy több alkalommal kerestél rá a kulcsszavakra, de nem kattintottál hirdetésekre: ezt a Google algoritmusa felismeri és egy idő után már nem jelenít meg kampányokat, mert úgy érzékeli, hogy nem fog kattintás érkezni az adott felhasználótól. Ezek mellett a megjelenés elmaradását az is okozhatja, hogy egyszerűen abban az adott pillanatban, amikor a keresés történt, már kimerült a kampány napi kerete. Ne feledd, hogy a hirdetések sikerességét nem véletlenül mérjük az erre kifejlesztett eszközökkel! Emellett nem is nagyon javasoljuk, hogy rákeress a kulcsszavaidra, hiszen ilyenkor előfordulhat, hogy egy tényleges érdeklődőtől veszed el a kattintás lehetőségét.

Eltelt 1 hét, de elégedetlen vagy az eredményekkel, és legszívesebben azonnal le is állítanál mindent? Drasztikus tettek helyett inkább lépj egyet hátra és helyezkedj megfigyelő álláspontra: ahhoz, hogy a PPC kampányok hozni tudják a kívánt eredményeket, időre van szükség. A hirdetések esetében számolnod kell néhány hét tanulási fázissal, amikor a mesterséges intelligencia kitapasztalja, milyen felhasználók érdeklődnek a leginkább a terméked vagy szolgáltatásod iránt, és kik kattintanak nagyobb valószínűséggel a hirdetésedre. Ennek a hosszát nagyban befolyásolja a rendelkezésre álló büdzsé: minél többször képes megjeleníteni egy platform a hirdetéseidet, annál hamarabb kiderül, mely userekre kell optimalizálnia azokat. Ha hirtelen felindulásból leállítod a kampányokat, ténylegesen kidobott pénz lesz az elköltött összeg: az esetleges későbbi újrainduláskor elölről kezdődik a tanulási fázis és ezzel megy is a levesbe a pár hét alatt összegyűjtött értékes infóhalmaz.

4.) A szépség relatív – avagy a tesztelés hiánya

Ahányan vagyunk, annyiféle ízléssel rendelkezünk – más ételeket szeretünk, másképpen rendezzük be a lakásunkat, és másféle tartalmakat fogyasztunk. Gondolj csak bele: egy szenzációhajhász cím sokakat vonz, másokat pedig egyenesen taszít, de a különféle képek is más és más reakciókat váltanak ki belőlünk a múzeumban. Mindenki magából indul ki, de a fizetett hirdetések esetében ezzel hibát követhetsz el – nem Te vagy a célcsoport, hanem a vevőid. Készíts többféle kreatív tartalmat és nézd meg, melyek működnek jobban az egyes célcsoportok körében! Meglátod, számos esetben meglepetést okoz majd, mely hirdetések teljesítettek jobban.

  • ); );

5.) A saját szemedben a gerendát sem – avagy a külső tényezők figyelmen kívül hagyása

A PPC kampányok esetében is kiemelten fontos, hogy nem csak a hirdetéseken áll vagy bukik a siker. Rendkívül fontos tényező a márkaismertség: ez az a kör, amit nem lehet kikerülni. A brand iránt bizalmat kell építeni, hogy aztán az üzenet is célba érjen, és hiteles szereplőként tartsák számon a vállalkozásodat a piacon. Számodra sem mond sokat egy erős mondat, ha olyasvalaki mondja, akiről azelőtt nemhogy nem tudtad, hogy ezzel foglalkozik, de még csak a létezéséről sem tudtál, igaz?

A brand ismertségén túl a fizetett hirdetések sikeréhez a megfelelő technikai háttér is elengedhetetlen. Ha úgy döntesz, hogy a digitális marketing a legjobb eszköz a vállalkozásod népszerűsítésére, kezdd a befektetést egy modern, kellemes megjelenésű és technikailag is naprakész weboldal fejlesztésével!  Hidd el, többszörösen is visszahozza az árát, hiszen a jó weboldalon/landing oldalon múlhat az is, hogy hány darab konverziót (űrlapkitöltést, letöltést, vásárlást) képesek hozni a kampányok. Ne feledkezz meg a SEO alapok rendbetételéről sem!

Tudjuk, hogy ez így soknak tűnik…

…de van egy jó hírünk, segítünk! Most már tudod, mire kell figyelned és milyen feladatok várnak rád, mielőtt PPC kampányok sokaságát indítod útnak. A „hogyan” kérdéskörrel kapcsolatban pedig keress minket bizalommal, hogy együtt alkothassuk meg a márkád számára legoptimálisabb stratégiát!

Szeretnéd profi szakemberekre bízni a fizetett hirdetéseidet? Keress minket bizalommal!

Szerző
Jusztin-Demeter Fanni

Social Media Manager

Írj a szerzőnek: f.demeter@skivak.hu

Kéred a sütit vagy inkább tartsuk meg magunknak?

Honlapunk cookie fájlokat (ún. sütiket) tartalmaz statisztikai, reklám és működési célokból.
Ezeket a cookie fájlokat bárki elfogadhatja vagy kikapcsolhatja a böngészőjében, ez utóbbi esetben nem gyűjtenek semmiféle információt.
Ismerd meg az adatkezelési szabályzatunkat!