ilustracja, fioletowe tło, rudy mężczyzna w czerwonej koszulce jedzie na rowerze, ciągnie za sobą balony z emoji

Fitt stílusú tartalmak – azaz hogyan befolyásolhatók a fogyasztói érzelmek

Lassan már minden médiumból a fittség fontosságának hangsúlyozása folyik, ezzel pedig folyamatosan növelik ennek a célcsoportnak a méretét. Az internet vezető szerepe vitathatatlanná vált a fittségre vonatkozó információk mennyiségét tekintve.
Közzétéve 11/08/2020

Különösen igaz ez a közösségi médiára, amely mára minden edző, influenszer és márka második otthonává vált. Ők egyben értékesítik is ezeket a fitt tartalmakat, ennek köszönhetően pedig több száz új ügyfelet szereznek egy-egy bejegyzéssel. De miről is szól ez a jelenség?

Wellness

A wellness fogalma a mai fogyasztók számára egyre fontosabb lesz (wellness: az elme, a test és a lélek egészséges egyensúlyának állapota, amely az általános jólét érzését biztosítja). Legyen szó szakmai vagy magánéleti intenzívebb életvitelről, egyre többször keresünk olyan megoldásokat, amelyektől egészségesnek, boldognak és vonzónak érezzük magunkat. Ilyenkor megállás nélkül kutatunk utánuk az interneten, ahol jócskán dúskálhatunk az ilyen jellegű tartalmakban. A keresési találatok között rengeteg fórum, weboldal, közösségi média oldal vonhatja magára a figyelmünket. A Google keresőmotorjába beírt kulcsszavakra pedig az első találatok között jelennek meg a különböző márkák fizetett hirdetései.

  • mężczyzna z brodą w czerwonej czapce stoi tyłem, jest za aparatem foto, robi zdjęcie wysportowanej dziewczynie); mężczyzna z brodą w czerwonej czapce stoi tyłem, jest za aparatem foto, robi zdjęcie wysportowanej dziewczynie);

Emóciók

A fitt-stílusú tartalmaknak van a legerősebb befolyása a fogyasztói érzelmekre. Kíváncsi vagy, hogy ez hogyan lehetséges? Azzal, hogy csodálatos átalakuláson átesett, jó megjelenésű emberek képeit nézzük, a többségünknek az az érzése támad, hogy bárcsak ez velünk is megtörténhetne! Valahol mindannyian ugyanolyan vonzó, egészséges és boldog emberré szeretnénk válni. Sajnos az esetek túlnyomó részében a lehetetlen ideálok hajkurászása ösztönzi leginkább a fogyasztókat a különféle megoldások kipróbálására.

Lojalitás

Számos edző a közösségi médiát használja arra, hogy az ügyfeleivel szélesebb körű kapcsolatot építsen ki. A legutóbbi Facebook-botrány után a fitneszvilág számos híres alakja hitelét vesztette, amikor is nyilvánosságra hozták a Facebookon a cégprofilokat kezelő emberek adatait és kiderült, hogy a nevükben közzétett tartalmakat valójában „harmadik felek” hozták létre. Ez pedig a rajongók kiábrándulása mellett egy gyors, szinte vírusos ütemű válságot is előidézett.

Ennek ellenére azok a vásárlók, akik hűségesek voltak egy adott márka, vagy edző irányába, kiálltak mellettük, és minden külső forráson keresztül aktívan dolgoztak a márka/személy népszerűsítéséért. Ez maga a jelenség, amit a fitt-tartalom befolyásának nevezünk – az érzelmek, a kötődés és a hűség együttes ereje. Alakulhat úgy is, hogy a fogyasztó önjelölt márkanagykövetté válik, és azt történjék bármi, megvédi vagy ajánlja. De miért?

Vér, verejték és könnyek

Minden célhoz erőforrásra van szükség, legyen az a fogyáshoz, az alakformáláshoz, a hangulathoz vagy az egészség javításához kapcsolódó cél, de mindenképp drasztikus dologról van szó. Ezek pedig elszántságot, elkötelezettséget és több szempontú befektetést igényelnek a fogyasztótól. Ez a siker kulcsa. Az elszántság és az elkötelezettség az életmód és az étkezési szokások változásával jár, viszont maga a befektetés… az könnyű! Minden edzőnek vagy coachnak, minden sport-, diéta- vagy akár alternatív gyógyászati márkának megvannak a saját ajánlott vagy gyártott termékei. Ezeket pedig az üzleti siker érdekében mindenképpen el kell adniuk.

Érzelmi értékesítés

Ahogy korábban már szó volt róla, a hűség a fogyasztó és a márka vagy a fogyasztó és az edző között jön létre. Ez irányítja a tudatos fogyasztó elméjét, aki ennek hatására habozás nélkül vásárolja meg azokat az új termékeket, amelyeket az edzője rajongói oldalán, egy adott márka hírlevelében, vagy az általa látogatott oldalak remarketingje révén hirdetnek meg.

Ezen termékek mindegyike rendelkezik megfelelő értékesítési háttérrel – új leggingsek, amelyeket azzal hirdetnek, hogy jobban érezheti benne magát a sportolni kívánó az edzés során (elvégre minden arról szól, hogy élvezetes legyen az aktivitás), új, szép és stílusos futócipők (egy gepárdot is megelőzhet benne az ember és közben még jól is nézhet ki), fehérjeturmixok új ízekben (elvégre nem lehet mindig ugyanazt az ételt fogyasztani, az étrendnek változatosnak kell lennie – új íz, jobb hangulat!).

Ahhoz, hogy a fogyasztók meg akarják vásárolni a termékeket, érzelmeket kell belőlük kiváltani. Emellett viszont nem árt belegondolni, hogy ha heti 4 alkalommal edzünk, vajon tényleg 10 szettnyi ruhára van szükségünk, hogy lemenjünk az edzőterembe?

Szerző
Lóczi Henrietta

Account Manager

Írj a szerzőnek: h.loczi@skivak.hu

Kéred a sütit vagy inkább tartsuk meg magunknak?

Honlapunk cookie fájlokat (ún. sütiket) tartalmaz statisztikai, reklám és működési célokból.
Ezeket a cookie fájlokat bárki elfogadhatja vagy kikapcsolhatja a böngészőjében, ez utóbbi esetben nem gyűjtenek semmiféle információt.
Ismerd meg az adatkezelési szabályzatunkat!