3 eszköz a PPC stratégiád tervezéséhez

A jó stratégia olyan alap, amire bátran építkezhetsz – nem tudjuk elégszer sulykolni a jelentőségét, és ez soha nem is fog változni. Nézzük, hogy fizetett hirdetéseid tervezésénél milyen eszközök lesznek a segítségedre!
Közzétéve 22/09/2021

Optimális esetben a fizetett hirdetési stratégia kialakítása igazi csapatmunka: ügyfelünk elmondja a céljait, adja a „szakmai hátteret”, hogy minél jobban kommunikálhassunk potenciális érdeklődőikkel… mi pedig ráigazítjuk a leginkább illeszkedő kampányterveket, és felépítjük, majd végrehajtjuk a tervezetteket. Ahogyan minden marketingtevékenységnél, itt is kulcsfontosságú szerephez jut egy profin elvégzett versenytárselemzés és nem szabad megfeledkezned a célközönséged alapos vizsgálatáról sem. Az elemzésed fontos részét képezheti a konkurenciád fizetett hirdetéseinek felmérése, és a targetet alkotó felhasználók internetes viselkedése. Mutatjuk, hogyan kerülhetsz képbe ezekkel!

Facebook & Instagram

Ha kifejezetten egy versenytársad hirdetési tevékenységében merülnél el, először is navigálj a Facebook oldalára – mert betéve tudod az oldala címét, igaz?! Ha az oldalon jársz, kezdj el lefelé görgetni, és figyeld a bal oldali sávot a „Névjegy” alatt egészen addig, amíg meg nem látod az „Oldal átláthatósága” menüt. Kattints „Az összes megtekintése” linkre, majd azon belül „A Hirdetéstár megnyitása” gombra és… szezám, tárulj! A Hirdetéstárban havi bontásban láthatod az oldal minden, jelenleg is aktív hirdetését, illetve néhány adatot is ezekhez kapcsolódóan. Ha pedig nem kifejezetten egy konkurens cégre fókuszálnál, hanem számodra fontos kulcsszavakra, arra is van mód: ezen a linken éred el a Hirdetéstárat. A megjelenített hirdetések jobb felső sarkában, kis ikonokkal látod az elhelyezéseket, azaz, hogy Facebookon, Instagramon, Messengerben vagy esetleg az Audience Network-ön jelenik-e meg az adott reklám. Jó böngészést és inspirálódást!

Google Search Console

Jó barátod lesz a tervezés során a Google Search Console, ha keresőhirdetésekben gondolkodsz. Az egyik legfontosabb és legelső lépés ugyanis ilyenkor a lehetséges kulcsszavak begyűjtése, melyekre aztán felfűzöd a kampányokat. A Search Console segítségével meg tudod nézni, hogyan találtak a felhasználók adott időszakban a weboldaladra, és mely keresési kifejezésekből érkezett a legtöbb kattintásod. Az eredmények vizsgálatakor előfordulhat, hogy az egyes keresések kulcsszónak nem igazán használhatók, azonban blogcikk témának nagyon is remekül működhetnek! A sikeres hirdetések egyik titka a célközönséged beható ismerete… éppen ezért hasznos, ha tudod, hogyan és mire keresnek válaszokat az interneten!

Google Ads

Ha már nem vagy teljesen újonc a Google-ön hirdetők között, és az új stratégiával frissítenél, a „Kulcsszótervező” mellett segíthet még a büdzsé megtervezésében a Google Ads fiókon belül található „Aukcióstatisztika” menü. Itt azt tudod megnézni, hogy adott időszakban adott kampányban kik voltak a fő versenytársaid a kulcsszavakra való megjelenésben. A jelentés segítségével egyrészt láthatod, hogy a jelenlegi hirdetéseid hogyan „muzsikálnak” a versenytársakéval szemben, és azt is segít meghatározni, hogy szükséges-e több pénzt szánnod a fizetett megjelenésekre.

A teljes stratégiád legoptimálisabb megalkotásához szívesen adjuk a hiányzó láncszemeket: többévnyi tapasztalatunkkal és kreatív gondolkodásmódunkkal egészítjük ki a Te tudásod a szakmádban. Kezdjük el a közös munkát, és a fent leírtakra sem lesz gondod! 😉

Szerző
Jusztin-Demeter Fanni

Social Media Manager

Írj a szerzőnek: f.demeter@skivak.hu

Kéred a sütit vagy inkább tartsuk meg magunknak?

Honlapunk cookie fájlokat (ún. sütiket) tartalmaz statisztikai, reklám és működési célokból.
Ezeket a cookie fájlokat bárki elfogadhatja vagy kikapcsolhatja a böngészőjében, ez utóbbi esetben nem gyűjtenek semmiféle információt.
Ismerd meg az adatkezelési szabályzatunkat!