
Milyen a jó hírlevél?
A hírlevelet általában olyan céllal írjuk, hogy kapcsolatot teremtsünk, építsünk feliratkozóinkkal. A kívánt eredmény tükrében nem árt rögtön az elején tisztáznunk néhány alapvetést, mint például a megfelelő formai és technikai követelmények. A grafikát tekintve fontos, hogy hírleveleid megjelenése következetes, egységes legyen, hogy az olvasód rögtön tudja megnyitás után, ezt az üzenetet Te küldted. Éppen ezért érdemes létrehoznod egy olyan sablont, amely tükrözi az arculatodat, de nincsen teletűzdelve zavaró elemekkel. Ez nagyjából évente egyszeri kidolgozást igényel, utána csak be kell illesztened aktuális tartalmaidat!
Ha attól tartasz, hogy egy ilyen sablon készítése komoly technikai tudást igényel… ne ijedj meg! A mai népszerű email marketing rendszerek túlnyomó többségénél felhasználóbarát felületen tudsz létrehozni saját megjelenést, s általában tesztüzenetekkel tudod tökéletesíteni őket, míg elégedett nem leszel.
Személyre szabott üzenet
Egy igazán jó hírlevél nem landol a spam mappában. Ahhoz, hogy ez így legyen, el kell érned, hogy a feliratkozóid számára valóban értékes üzenetet állíts össze. Ennek a legegyszerűbb módja ügyfeleid szegmentációja, azaz valamilyen szempontok szerint történő csoportosítása. Egyértelmű, hogy nem ugyanaz a közlésmód és üzenet lesz a befutó két nagyon különböző feliratkozónak: máshogy kell kommunikálnod a törzsvásárlóiddal, s máshogy érdemes megszólítanod azokat az érdeklődőket, akik még sosem jutottak el addig, hogy megrendeljék terméked vagy szolgáltatásod.
Ha a csoportosítással elkészültél, még egy fontos tennivalód lesz: szólítsd feliratkozóidat a nevükön! Leveled megnyitásának az esélyeit növeled azzal, ha a címzetted nevét feltünteted a tárgy mezőben. Erre pedig nagy szükséged lesz, hiszen a Campaign Monitor világszerte végzett email marketing felmérése szerint az átlagos megnyitási arány 17,8%. A MailChimp által 2019 októberében mért eredmények valamivel jobbak (21,33%), de ez még mindig azt jelenti, hogy a feliratkozóid nagyjából egyötöde fog a leveled elolvasására kattintani. (Félreértés ne essék: ez még mindig sokkal jobb arány, mint egyéb csatornák mutatói. Egy átlagos Facebook poszt például a követőid nagyjából 5-6%-át éri el organikusan.)
A jó szöveg fél siker!
Emlékezz: 8 másodperced van arra, hogy a feliratkozód eldöntse, érdekes-e számára a levél. A jó hír az, hogy ma már nem úgy olvasunk, mint 10 vagy 20 évvel ezelőtt, ugyanis a felhasználók napjainkban kulcsszavakat keresnek a szövegekben. Éppen ezért létfontosságú, hogy ezeket okosan válaszd meg, s használd őket következetesen! Emellett törekedj arra, hogy mondandód könnyen érthető, s olvasmányos legyen! Kerüld a bonyolult, barokk körmondatokat, s ne vidd túlzásba az összetett szavak használatát sem.
Ha a leveledben termékedet vagy szolgáltatásodat szeretnéd bemutatni, szorítkozz a legfontosabb néhány tulajdonságára, s inkább fókuszálj arra, miért lesz jobb az olvasónak, ha a vásárlás mellett dönt. A legideálisabb az, ha részletes mondandódat már saját weboldaladon bontod ki: irányítsd a címzetteket ide „call to action” gombokkal! Meglátod, a közérthetőség nagyban hozzájárul a sikeredhez, s máris egy újabb csatornával növelted webhelyed látogatottságát.
Fontos, hogy mindenki jól járjon
A hírlevélküldést a legsikeresebb marketingcsatornák között tartják számon a szakértők, ami a korábban említett nagyjából 20%-os megnyitási aránynak is köszönhető. Emellett több felmérés kimutatta, hogy az innen érkező látogatók több időt töltenek el a webhelyen, s hogy nagyobb eséllyel válik az olyan felhasználókból vásárló, akik feliratkoznak a hírleveledre. Így tehát világos, hogy Te jól jársz azzal, ha belevágsz az email marketingbe.
Ezzel azonban nincsen vége a sztorinak, hiszen manapság az átlag fogyasztók hozzá van szokva ahhoz, hogy valamilyen jutalom jár a feliratkozásért, a személyes adataik megadásáért. Tegyél azért, hogy érdeklődőid valódi értéknek érezzék a hírlevéllistádra kerülést! Küldj nekik kedvezményre jogosító kuponokat, eBookot, ossz meg velük olyan „titkos infókat”, amelyeket a többiek csak néhány nap múlva tudnak meg egyéb felületeidről! A hírlevélküldés is egyfajta közösségépítés, csak éppen nem hírfolyamokban és posztokban zajlik, hanem mindenkinek a privát postafiókjában… éppen ezért alkalmas arra, hogy exkluzív légkört teremts!
Egy élő példa tapasztalatainkból
Nagyon fontos az időzítés is, azonban a hírlevélküldésnél nem a legjobb nap, vagy idősáv határozza meg a sikerességet, hanem sokkal inkább az aktualitás! A koronavírus járvány kirobbanásakor, az iskolák bezárásával rengeteg szülő szembesült azzal, hogy nehéz minden nap kreatív elfoglaltságot találni a 4 fal között gyermekeiknek. A lengyelországi Wrocławban található Magnolia Park bevásárlóközponttal közösen alkottuk meg azt az eBookot, melyet kinyomtatva használhattak a szülők arra, hogy a lurkók minőségi szórakozással töltsék az időt. A 10 oldalas könyvben a gyerekek többek között olyan feladatokat oldhattak meg, amelyek a logikus gondolkodást, a színek felismerését, vagy éppen a számolást segítik. Az eBookot a pláza levelezőlistáján keresztül juttattuk el az újonnan feliratkozó felhasználók számára. A kampány április 21-én vette kezdetét, s 2 héten keresztül hirdettük intenzíven a közösségi médiában. Az akció 977 új feliratkozóval gazdagította a Magnolia Park feliratkozói bázisát, a kampány átlagos átkattintási aránya 66,51% volt, az emailek megnyitási aránya pedig 73,2%.