ilustracja, z granatowego ekranu komputera wystaje ręka z magnesem, która przyciąga ludzi

Hogyan szerezzünk leadeket szűkebb büdzsével?

A leadek gyűjtése olyan emberek kontaktjainak felhalmozása, akiket valamilyen módon érdekelhetnek céged szolgáltatásai vagy termékei. Ezt a célt rengeteg különféle kampányon keresztül elérheted… de hogyan kezdj neki, ha a rendelkezésre álló keret szűkös? Mutatjuk!
Közzétéve 06/11/2020

Mint minden marketingtevékenységnek, a leadgyűjtésnek is vannak fázisai. Elsőként meg kell határoznod a célcsoportod, s a csatoná(ka)t, ahol el tudod őket érni. Ezután levezényled a kampányt, majd az így begyűjtött kontaktokat rendszerezed, s végül felkeresed őket ajánlatoddal. Persze gyakorlatban nem ennyire egyszerű a történet, mint elméletben. A legtöbb fejtörést általában a kampány megalkotása jelenti: az esetek túlnyomó részében értékes tartalmat kell nyújtanod a leadekért, melynek előállítása igencsak költséges tud lenni. Az alábbiakban összeszedtünk néhány megoldást, melyek korábbi kampányaink alatt már bizonyították hatásosságukat, mégsem kellett rá vagyonokat költeni.

Content marketing

Pár évvel ezelőtt a marketing egyik vezető trendjét a „Content is king” (A tartalom a király) kifejezés írta le a legjobban, ez pedig manapság sem vesztett sokat értékéből. A minőségi tartalom több szempontból is segíti a célod elérését: ismertebbé teszi a márkád, hitelessé tesz téged szakértőként és egyben felkelti célcsoportod érdeklődését kínálatod iránt. Az első gondolatoddal ellentétben a bizonyos minőségi tartalomnak nem kell feltétlenül cikknek vagy blogposztnak lennie. Gyárthatsz videókat, podcastet, e-bookot vagy akár infografikákat is: a lényeg az, hogy potenciális vásárlóid igényeire alakítsd ezeket a tartalmakat. Képzeld bele magad érdeklődőd helyébe, gondold ki, mire lennél kíváncsi a helyében… majd alkosd meg!

A Sniezka számára készített Dekoratorium projektünkben kifejezetten olyan tartalmak fejlesztésével foglalkozunk, mely belsőépítészet iránt érdeklődő embereknek szól. Munkánk által több mint háromszorosára nőtt a weboldaluk forgalma. Ügynökségünk egy másik igazán gyümölcsöző projektje volt a Trendbook Centra Handlowe (trendbook a lengyel bevásárlóközpontokról) szerkesztése és kiadása. Sok letöltést generáltunk vele, emellett pedig a tartalom minősége és grafikai megjelenítése arany fokozatot ért el a Power of Content Marketing versenyen.

E-mail marketing

Mára minden internetező ismeri és saját bőrén is tapasztalta az e-mail marketing valamilyen formáját. De vajon mi lehet az oka annak, hogy egyes feliratkozásokat azonnal visszavonunk, másokat pedig akár évekig sem? A kulcs megint csak a minőségi tartalom lesz: a figyelemfelkeltő tárgy mezővel elérheted, hogy megnyissák az üzeneted, az értékes olvasnivalóval pedig megtarthatod közönséged. S mindez hogyan generál számodra leadeket? Például úgy, ahogyan Magnolia Park projektünk kapcsán is: itt a bevásárlóközpont feliratkozóinak eljuttatott e-bookkal tettünk szert értékes kontaktokra. Bővebben kampányunkról, s a sikeres e-mail marketingstratégiáról itt olvashatsz.

PPC

A leadek szerzésének egyik leghatékonyabb módja a kattintásalapú kampányok vezénylése. Ma már számos felület közül válogathatunk, hiszen szinte bármelyik közösségi médiafelületen bonyolíthatunk ilyen kampányokat, de akár a böngészőkben aktívan bizonyos kifejezéseket kereső felhasználókat is célozhatjuk a fizetett hirdetésekkel. Az ilyen módon eljuttatott üzenetek hatékonyságáról az összetett algoritmusok, s a kifinomult célzási lehetőségek gondoskodnak.

A Polmetál Pruszynski Kft. esetében a Facebookon futtattunk leadgyűjtő kampányt: e-bookokat készítettünk, melyeknek előállítása első pillantásra ugyan sok időt és energiát vesz igénybe, de a befektetett forrás viszonylag hamar megtérül, ha valóban a célcsoport számára értékes tartalmat sikerül terveznünk. A Polmetál Pruszynski esetében ez sikerült, ugyanis a Facebookon futtatott leadszerző kampányok segítségével több mint 2000 kontaktot gyűjtöttünk be.

Értékesítés a közösségi hálókon

Ha olyan szektorban tevékenykedsz, melynek célcsoportja túlnyomórészt jelen van LinkedInen, érdemes lehet több energiát fektetned a felület használatába. Ez persze rengeteg időt igényel: először is rendbe kell tenned profilodat, s el kell kezdened feltölteni – ezen a ponton már bizonyára tudod – értékes tartalmakkal. Itt azonban ez csak egy lépés a személyes branded építésében, hiszen növekvő kapcsolati hálód hatékony eléréséhez nem elég az egyoldalú kommunikáció. Folyamatosan nyitva kell tartanod a szemed, s nyomon kell követned, kit milyen téma érdekel, aktívan kell részt venned a szakmai párbeszédben, ami a közösségi hálón zajlik. Kommentelj potenciális partnereid posztjai alá, vagy akár küldj nekik privát üzenetet! Az érdeklődőid is sokkal szívesebben állnak veled szóba, ha aktívan működsz a világhálón, s szakmaiságod, hozzáértésed többféleképpen kommunikálod. Ha pedig még mindig nem győztünk meg a közösségi értékesítés hatékonyságáról, fusd át az alábbi statisztikákat HubSpoton, s rögtön megváltozik a véleményed!

Az alábbi példákból is látszik, hogy a szűk büdzsé nem feltétlenül jelenti azt, hogy egyáltalán nem lehet eredményeket elérni. Mindemellett hozzátartozik az igazsághoz, hogy a nagyobb büdzséből több potenciális érdeklődőt tudsz elérni rövidebb idő alatt, ez pedig általában korábbi megtérülést eredményez.

Szerző
Jusztin-Demeter Fanni

Social Media Manager

Írj a szerzőnek: f.demeter@skivak.hu

Kéred a sütit vagy inkább tartsuk meg magunknak?

Honlapunk cookie fájlokat (ún. sütiket) tartalmaz statisztikai, reklám és működési célokból.
Ezeket a cookie fájlokat bárki elfogadhatja vagy kikapcsolhatja a böngészőjében, ez utóbbi esetben nem gyűjtenek semmiféle információt.
Ismerd meg az adatkezelési szabályzatunkat!